Do početka 80-ih godina prošlog veka u masovnoj proizvodnji automobila kontrola
rada motora se zasnivala isključivo na mehaničkim rešenjima, tj. doziranje goriva je
vršeno putem karburatora, a trenutak paljenja smeše putem razvodnika paljenja.

Sistem kao takav nije mogao da isprati rastuće zahteve u pogledu ekonomičnosti, pouzdanosti i efikasnosti motora. Tako da je karburatorski sistem dobio svog naslednika
EFI (electronic fuel injection).

U početku efi sistemi su bili jednostavni, glavni zadatak im je bio da imitiraju rad karburatora (doziraju gorivo motoru). Tokom niza godina njihovo zaduženje je postajalo sve obuhvatnije. Tako da današnji ECU (Engine Control Unit) sistemi pored vremena i količine ubrizganog goriva određuje i vreme paljenja smeše, pritisak turbo punjača, i mnoge druge periferije ....

Chip tuning je najbrži, najjednostavniji, najsigurniji i naravno najjeftiniji postupak kojim možete vašem ljubimcu da podarite još dodatne snage.

Zavisno od vrste motora (dizel, benzin, sa ili bez punjača) varira “dobitak” chip tuninga.

Turbo motori imaju najveći koeficient poboljšanja performansi i on je otprilke 1,25 dok obični atmosferski motori imaju oko 1,1.
U većini slučajeva potrošnja ostaje ista ili čak manja ako se auto umereno vozi. Kod visoko forsirane vožnje potrošnja je veća nego pre chip tuninga što je rezultat povećanja snage motora. Potrošnja se maksimalno može povećati u postotcima shodno dobitku snage pri ekstremnom režimu vožnje.Kod svakodnevne vožnje nema promene potrošnje.

Fabrike su ostavile prostora da se snaga može po potrebi povećati remapiranjem ECU-a. Većina fabrika u svojoj ponudi motora ima potpuno iste motore kod kojih je jedino razlika
u sadržaju chipa u ECU. Tako se tržistu nudi veći broj motora koji se razlikuju u snazi, a razlika je dobijena fabričkim chip tuningom. Sto se tiče atmosferskih motora kod njih chip tuning može samo da poveća vek trajanja motora jer obogaćuje smešu i time smanjuje EGT odnosno temparaturu na izduvu.

Efekat chip tuninga na ovakvim motorima je više nego pozitivan. Kod turbo motora stvar je malo komplikovanija. ECU kod njih kontroliše i pritisak turbine tako da se tuningom osim goriva moze povećati i količina vazduha, samim tim je i razlika u dobitku na snazi veća u odnosu na obične motore. Preteranim povećavanjem pritiska turbine može doći do mehaničkog uništenja motora pa je umerenost najbolji prijatelj turbo chip tuninga.

Kod ispravnog urađenog remapiranja nema štetnih efekata po motor. Kontaktirajte nas pre odluke da li da odradite chip tuning.

  020 391 240
  063 655 656
  info@autoelektronikarelja.rs
  Ive Andrića 60, Novi Pazar, Srbija
  10 mesta
  Besplatan za goste
  pon/sub: 09 - 18 časova



 

ALL RIGHTS RESERVED © AUTOELEKTRONIKA RELJA | WEB DESIGN #NPNET