CHIP TUNING

Iskoristite maksimum svog vozila

CHIP TUNING *

Do početka 80-ih godina prošlog veka u masovnoj proizvodnji automobila kontrola rada motora se zasnivala isključivo na mehaničkim rešenjima, tj. doziranje goriva je vršeno putem karburatora, a trenutak paljenja smeše putem razvodnika paljenja.  Sistem kao takav nije mogao da isprati rastuće zahteve u pogledu ekonomičnosti, pouzdanosti i efikasnosti motora. Tako da je karburatorski sistem dobio svog naslednika  EFI (electronic fuel injection). 

U početku efi sistemi su bili jednostavni, glavni zadatak im je bio da imitiraju rad karburatora (doziraju gorivo motoru). Tokom niza godina njihovo zaduženje je postajalo sve obuhvatnije. Tako da današnji ECU (Engine Control Unit) sistemi pored vremena i količine ubrizganog goriva određuje i vreme paljenja smeše, pritisak turbo punjača, i mnoge druge periferije ....

Chip tuning je najbrži, najjednostavniji, najsigurniji i naravno najjeftiniji postupak kojim možete vašem ljubimcu da podarite još dodatne snage.  Zavisno od vrste motora (dizel, benzin, sa ili bez punjača) varira “dobitak” chip tuninga. Turbo motori imaju najveći koeficient poboljšanja performansi i on je otprilke 1,25 dok obični atmosferski motori imaju oko 1,1. 

U većini slučajeva potrošnja ostaje ista ili čak manja ako se auto umereno vozi. Kod visoko forsirane vožnje potrošnja je veća nego pre chip tuninga što je rezultat povećanja snage motora. Potrošnja se maksimalno može povećati u postotcima shodno dobitku snage pri ekstremnom režimu vožnje. Kod svakodnevne vožnje nema promene potrošnje.

Fabrike su ostavile prostora da se snaga može po potrebi povećati remapiranjem ECU-a. Većina fabrika u svojoj ponudi motora ima potpuno iste motore kod kojih je jedino razlika  u sadržaju chipa u ECU. Tako se tržistu nudi veći broj motora koji se razlikuju u snazi, a razlika je dobijena fabričkim chip tuningom. Sto se tiče atmosferskih motora kod njih chip tuning može samo da poveća vek trajanja motora jer obogaćuje smešu i time smanjuje EGT odnosno temparaturu na izduvu. 

Efekat chip tuninga na ovakvim motorima je više nego pozitivan. Kod turbo motora stvar je malo komplikovanija. ECU kod njih kontroliše i pritisak turbine tako da se tuningom osim goriva moze povećati i količina vazduha, samim tim je i razlika u dobitku na snazi veća u odnosu na obične motore. Preteranim povećavanjem pritiska turbine može doći do mehaničkog uništenja motora pa je umerenost najbolji prijatelj turbo chip tuninga.  Kod ispravnog urađenog remapiranja nema štetnih efekata po motor. Kontaktirajte nas pre odluke da li da odradite chip tuning..

ELECTRONICS

Specijalizova delatnost auto servisa RELJA EL-CAR
ELECTRONIC je autoelektronika.

Bavimo se i autodijagnostikom, posedujemo originalne dijagnostičke uređaje za sve evropske brendove i većinu svetskih proizvođača automobila.

Otklanjamo kvarove: svih kompjutera u motoru vozila, airbag centrala, ABS modula, servo uređaja, instrument tabli i imobilajzera.

Rešavamo probleme “vrućeg starta“ na TDI motorima kao i probleme sa DPF i FAP filterima. Vršimo dekodiranje i uparivanje motornih komjutera i drugih modula na automobilima, takođe i dekodiranje radio aparata i auto navigacija. Vršimo servisiranje i podešavanje svih digitalnih instrument tabli, kao i niz drugih usluga.

NOVO - BRZI SERVIS

Vršimo uslugu brzog servisa koji obuhvata:

Zamena filtera, ulja - motornog, kočionog i servo.
Zamena disk pločica i sijalica.

SPEED NOW

Auto klime su sastavni deo opreme na novim tipovima automobila. Svaki klima uređaj je potrebno održavati, što podrazumeva pre svega čist i svež vazduh u kabini, otklanjanje neprijatnih mirisa, nikotina i bakterija.

Proizvođači motornih vozila, preopručuju zamenu polen filtera na svakom servisu od 10.000km. Neprijatan miris iz klime znači da je potreban temeljan tretman čišćenja specijalnim sredstvima. Kvalitet vazduha kao najbitniji faktor koji boravi u kolima zavisi od kvaliteta i čistoće filtera u unutrašnjoj jedinici klima uređaja.

Vlažna, prljava i tamna mesta unutar klima uređaja pogodna su za razmnožavanje bakterija, gljivica i mikroorganizama. Naše višegodisnje iskustvo, obučeni kadrovi za rad, kvalitetna oprema za dijagnostiku, testiranje i specijalni alati za kontrolu auto klima, garancija su brze i kvalitetne usluge.

SERVIS obuhvata:

- Kompletan pregled i dijagnostiku stanja sistema,
- Vakumiranje sistema u celosti (vađenje starog freona),
- Punjenje novim freonom R134a i ulje..

FUTURE CARS

Većina vozila proizvedena posle 1996. godine poseduje elektronsku zaštitu - immobiliser*.

Imobilajzer je jedan od vidova elektronske zaštite od krađe, smatra se da je pionir u ovom području Ford, koji je još 1994. godine prvi ugradio imobilajzer u serijski automobil.

Bez odgovarajućeg ključa i ukodiranog čipa, koji se nalazi unutar ključa, nije moguće startovati vozilo.

Paljenje takvog vozila sa ključem bez čipa, ili sa neodgovarajućim čipom, nije preporučljivo, jer immobiliser* sprečava startovanje motora pa postoji mogućnost od blokade motornog kompjutera.

Napretkom tehnologije, napredovali su i sistemi zaštite, kakvi se danas nalaze u ključevima za vozila. Svaka naredna generacija nosi naprednije kodove i napredniju elektronsku zaštitu.

immobiliser* - jedinica zadužena za čitanje koda ključa..

Autoelektronika RELJA

+381 (0) 63 655 656 
E-MAIL: info @autoelektronikarelja.rs

Ive Andrića 60,
36300 Novi Pazar, Srbija

All Rights Reserved © EL CAR ELECTRONICS RELJA  |  WEB DESIGN #NPNET